Historie vzniku kroužku
01.09.2007
Vznikli jsme z klukovského snu "mít auto na vysílačku" a nemyslím tím jen sen našich synů, vlastně se tak s odstupem doby splnil i nám.
Po dlouhém vybírání a váhání jsme koupili autíčka MINI-Z. Po roce ježdění po koberci doma a na dráze v Pardubicích společně s auty XMODS jsme pochopili, že by bylo fajn mít vlastní prostor a dráhu. Hledali jsme prostory, vymýšleli dráhu až se nám povedlo dohodnout s Domem dětí a mládeže v Třebechovicích pod Orebem podmínky pro založení kroužku. Z plánů, jak si postavit vlastní dráhu, která by se dala rozebírat a přestavovat dle naší fantazie postupně sešlo a koupili jsme dráhu Kyosho. Ono proč taky vymýšlet již vymyšlené. Protože fungujeme pod DDM, je naše členská základna složená z dětí ze základních škol. Přihlášených na první ročník bylo víc než se dalo kapacitou dráhy a časem ustát a tak jsme vzali prvních 24 dětí a dali je do dvou skupin.
V říjnu 2007 jsme se sešli s dětmi poprvé a pak pravidelně každý týden v úterý. Měli jsme čtyři autíčka klubová, bez úprav a dvě vlastní, se stopami tuningu. Z počátku šlo o to, aby si vůbec děti zvykly na způsob řízení autíček a udrželi se mezi mantinely. Dráhu bylo třeba před každým kroužkem v tělocvičně rozložit a po jeho skončení zas složit do beden v druhé místnosti. V zápětí po nás nastupovala paní uklizečka, takže jsme museli pevně držet časový harmonogram. Je úžasné sledovat jak v průběhu roku karambolů na dráze ubývá a u všech závodníků se zlepšují zajeté časy. S měřením časů jsme začali po čtvrt roce, za pomocí stopek a jen dva závodníci současně. Po sérii závodů se vítězná čtveřice vydala do Prahy do Zlatnické, aby si vyzkoušela závodní atmosféru jiného klubu. Rozhodně nešlo o cílený útok na medailové pozice. Handicapem byl už jen rozdílný povrch dráhy. Auta oproti Kyosho dráze na koberci klouzala, což nezkušeným jezdcům činilo problémy. Přesto si ze závodů odváželi spoustu zážitků.
Druhý rok existence nám přinesl vlastní prostor, kde již není nutné dráhu rozebírat. Po skončení ježdění ji jen přikryjeme plachtou, aby na se na ni neprášilo. Do sbírky nám přibyla další čtveřice aut a měřící brána. S postupem doby, jak odcházejí některé díly, snažíme se o jejich náhradu za kvalitnější ekvivalenty. Kroužek měl opět dvě skupiny, tentokrát rozdělené podle výkonů jezdců. Stále je víc členů, které závodění chytilo naplno a pořídili si vlastní auta. Závěrečné závody byly opravdovým soubojem kde se neodpouští nedokonalosti ve vedení auta a slábnoucí koncentrace. Finálová jízda rivalů pak byla strhující podívanou, v níž padl i rekord tratě.
Třetím rokem (2009/2010) existence jsme již zatoužili po vyšších metách a mimo závodů klubových, chtěli vyzvat další soupeře a uspořádali Třebechovický pohár. Zúčastnili se ho členové klubu RC team z Vysokého Mýta, kteří nás na oplátku pozvali na modelářskou výstavu v Českých Heřmanicích, kde uspořádali svůj pohár. Obě akce měly úspěch a tak vznikla myšlenka uspořádat seriál závodů.
Sezóna 2010/2011 pro nás byla první, kdy jsme se stali spolupořadateli GP MINI-Z CUPu společně s klubem z Vysokého Mýta. Uspořádali jsme celkem šest závodů, na něž se přihlásili závodníci i z dalších klubů v ČR. Do povědomosti jsme vstoupili díky článkům publikovaným v časopise RC cars. Členové našeho klubu si nevedli špatně.
Sezóna 2011/2012 byla podobná té předešlé, jen jsme si připsali další akce. Mimo druhého ročníku GP MINI-Z CUPu jsme uspořádali Třebechovický pohár, který byl otevřený závodníkům odkudkoli a Třebechovický pohárek, akci, která byla určena jen pro naše členy. Víkend před prázdninami pak ti nejodvážnější odjeli do Prahy na 24 hodinový závod, který byl zároveň charitativní akcí, při níž probíhala sbírka pro Kuře. O všech akcích se zájemci mohli dozvědět i v časopisu RC cars.
br>
br>